✿ Masa Yang Dinanti ✿

Daisypath Wedding tickers

✿ Menulis Selama ✿

Daisypath Friendship tickers
Showing posts with label DIY. Show all posts
Showing posts with label DIY. Show all posts

Wednesday, May 4, 2011

DIY~Headband Flower girl

Heheheheh lama giler sungguh akak tak update blog untuk adik akak yg B2B nih..sedia maklumla sgt2 la sibuk.... kami dh start packing goodies...dh start hantar kad jemputan...dh start gi jumper org kedai...dh start pk macam2..sampai mcm dh takder topik lain..tp kan akak masih lum buat aper2 pun untuk hantaran hehehehe....nih tgh dok godek2 mana idea nak buat untuk flower girl....wallaaaaa terjumpa satu nih...

source: wee folk art

cantikkan...ingat leh buat sekali untuk kepala n tangan....alang2 dh byk sgt felt nih...:) rasanye mmg buat nih kot since nampak senang jerk caranya....nk tau camner cara buat just click here

hope akak dpt buat untuk B2B..rasa2nyer ader masa nih....
;)

Thursday, April 21, 2011

IDEA UTK BUNGA KHATAM@BERZANJI

Sunday, March 27, 2011

DIY~~Doorgift

Sedang berblogwalking leh terjumpa lak this idea....leh bagi kat kanak2 kan....:) Homemade Choc...dh lama teringin sgt nk belajar buat choc sendiri...:) Hope dgn adanya idea nih memudahkan lagi.....


Kalo nk tau mcm mana idea ini terhasil lah klik kat bawah nih

DIY~~Cantikkan Diri

Ok entry kali nih lak akak B2B nak ceritakan bagaimana pengantin baru ingin mencantikkan kulit dengan membuatnya sendiri dn tanpa menggunakan modal yg banyak....
Macam mana leh nk buat nih sbb akak ngan B2B pk per salahnya buat sendiri kat umah......sementara nk tunggu buat kat SPA kata B2B...penting tau nampak lawa...kata org biar cantik luar dn dalam...:)
Aper nk dikisahkan kali nih yer la......akak ipar kami yg baik hati buatkan akak n B2B scrub untuk kulit dr beras pulut...oh yeahhh!!!!! best sgt...memula mcm tak percaya jerk...tp org dedulu kan mmg guner semua2 nihkan.....modal mmg tak banyak yer kengkawan...hasil memberansangkan....akak dh try dh...B2B pun dh try....kulit halus mulus.....tp kene rajin la kami baru buat sekali dh rasa perubahan...hope kami akan gigih sampai ke hari berlangsung...:)
Aper tujuan scrub dr beras pulut nih yer la untuk membuang sel kulit mati...:)

Ok...bahan-bahannya...
  1. Beras Pulut 
  2. Kunyit.....
Mudahkan bahannya...ok cara penyediaan plak.....
  1. Beras pulut sangai dengan kunyit hidup yg telah ditumbuk....korang tau kan sangai...Sangai tuh mean goreng tanpa guna minyak.....
  2. Sampai beras pulut n kunyit tuh sebati k!
  3. Kemudian sejukkan then blend hasil sangai tadi....hasil blend macam kat bawah
  4. Tadaaaa...dah siap..:) senangkan......ok kalo nk scrub kat badan lak u all leh la letak air limau nipis @ sirih.....untuk kali nih akak n B2B pilih limau..
  5. Perah limau dan gaul hingga sebati n cair tak cair la...sedang2 elok nk sapu@scrub kat badan...:)
  6. Bila dah sapu kat badan...dh gosok2 biarkan kering...then gosok lagi sekali kemudian bilas...
  7. Jangan lupa amalkan...InsyaAllah....
Nih hasil bila dah blend tau....:)

Kami guner limau nipis...nih limau yg  dh diperah...kulit dia leh amik gak...buat bahan nak gosok2 kat badan nnt...bau wangi tau...
NIh hasil yg dah digaul...knp kuning...jgn luper...kiter ader letak kunyit...:)

Nih pic kedua2nya...

Jangan lupa tau cuba nnt....:)

p/s: anak sedara cadangkan len kali letak setitik minyak wagi buat mcm aroma terapi....
p/s/s: pasnih kami nk buat ramas dgn daun sirih plak...kata akak ipar untuk ilangkan daki di bahagian pelipat...

~Cop....Cop~~

Hehehehe...minggu lepas akak B2B teruja sgt2 dengan cop mengecop nih...hehehehe kami pergi ker kedai n buat stamp pad untuk adik....:) sgt happy dgn hasilnya even ader la terkurang here n there...perkara biasa la kan...next event leh akak perbaiki....nk tengok hasilnya.....

Heheheheh tuh hasilnya...tp kat mana letaknya ekkkk......

Heheheheheh dh taukan letaknya kat mana....kat situ la...nnt kalo sampai utusan raja sehari nih leh la tengok hasil keje cop mengecop akak B2B nih...x lama 1300keping sampul surat setengah hari jerk...cuma bahu jerk agak lenguh sedikit tp sgt puas hati.....

p/s: B2B gembira ngan hasilnya tp leh luper letak tarikh belah lelaki....
p/s/s: so jemputan belah kami jer la ader cop belah lelaki ampun....:)


Sunday, February 27, 2011

Teaser


U all nampak tak aper yang akak dah masukkan tuh....tuh la teaser untuk goodies kami nnt...kami tgh mengerjakan 2000++ ribbons.....

Next time I masukkan org kuat belakang tabir untuk buat ribbons nih...hehehehe khas untuk B2B..

p/s: B2B pun yg banyak buat ribbons nih...kami bantu jerk...
p/s/s: please click LIKE ok...:) So, I knew u all read my blog...:))

Thursday, February 24, 2011

DIY~ Papan Hitam


Nih adalah antara perancangan yang akak ader untuk B2B nih nnt...olok konon nyer kami ader hati nk letak sign depan umah...menandakan nih umah siapa...etc la...heheheh 

Blogwalking sekali jumper DIY nih kat sini.... Menarikkan?????

Kalo ader B2B len yg minat leh gi sini....

p/s: Dun forget to click LIKE button OK...
p/s/s: Luv u all

Friday, February 18, 2011

✿✿ Persiapan Lagi

Owhhhh n again lagi sekali akak sambung aper kami buat lepas siapkan kad jemputan...hari tuh bukan setakat jemputan jerk tp kami siapkan juga Tag Terima Kasih...Tag Goodies...Owh sgt puas hati....

Nih la antara barang yang perlu dalam kami membuat tag nih...luper nk inform kat kawan2....yg nih kami design sendiri tp pic katun tuh kami amik dr I luv islam...then buat jerk kotak print...kemudian dgn kuasa mesin photocopy maka terhasillah seperti di atasa...

Yang nih kami pakai sticker paper tau....satu paper A4 nih kami dpt lebih kurang  14 pelekat untuk ditampal di beg goodies...:)

Nih semasa proses pemotongan...dengan kerjasama yang dilakukan dapatlah kami menyiapkannya 2500 keping tag siap dipotong dalam masa 2 hari....(nak tau masa potong tag nih beberapa gunting telah berjaya kami rosakkan) 

Nih masa2 pemotongan berlaku.....hehehehehehe....Nampak satu gunting jerk kan padahal 3-4 gunting dh kami gunerkan...:) Tapi buat kerja gotong royong nih mmg sgt puas hati....:)

Monday, January 17, 2011

DIY~Bantal Hantaran

Sedang mencari2 aper yg lain dari yg len untuk wed adik nih....blogwalking terjumpa la idea DIY yang sgt mnarik nih ohhh yeahhh...:) tada..........

Ikut perkiraan kalo nk ditambah tolak dgn beli barang2 yg ntah aper2 nak dibeli masa buat hantaran tuh...bantal nih idea yg sgt menarikkan....nk try tengok mcm mana buat dia...u all semua leh klik sini.